Jeśli prowadzisz firmę, prawdopodobnie niejednokrotnie wpadło Ci w ucho słowo „lead”. Brzmi obco, a jednak to coś, co doskonale znasz. Czym jest lead i jak można go pozyskać?
Lead – co to takiego?
Lead to nic innego, jak podmiot, który najprawdopodobniej chce skorzystać z Twojej oferty i może stać się klientem. Mówimy „najprawdopodobniej”, gdyż decyzje sprzedażowe są naprawdę skomplikowane i wpływ na nie ma wiele czynników. Lead to potencjalny klient, ale również informacje o nim. Im więcej, tym bardziej jest wartościowy. Najczęściej jest to imię i adres e-mail. Te dane łatwo zostawić, dlatego taki lead jest prosty do zdobycia. Leady można pozyskać na wiele sposobów, a każdy z nich powiększa Twoją bazę kontaktów. Możesz wykorzystać ją później chociażby do e-mail marketingu.
Podział leadów
Leady można podzielić na trzy kategorie:
Gorące – to one zwykle generują największą sprzedaż. Musisz jednak reagować szybko, by coś z nich wyciągnąć.
Ciepłe – to Twoja grupa docelowa, zainteresowana ofertą, a jednak obecne skupiona na innych decyzjach zakupowych. Z czasem jednak ciepłe leady mogą stać się gorącymi. To zadanie dla marketerów.
Zimne – zainteresowanie ofertą jest niewielkie bądź żadne. Nie zniechęcaj się jednak – można je pobudzić i przemienić w leady ciepłe i gorące. To wymaga jednak więcej czasu.
Generowanie leadów, czyli zdobywanie danych
Lead generation, a zatem generowanie leadów, to działanie mające na celu zbudowanie bazy potencjalnych klientów, a zatem leadów gorących, ciepłych i zimnych. Jak to zrobić? Tu doskonale sprawdzają się oczywiście pop-upy na stronie, które pozwalają na zapisanie się do newslettera czy zostawienie swoich danych. Przydatne są także formularze na Facebooku lub landing page, za pomocą których możesz skłonić potencjalnych klientów do pozostawienia danych. Jednak nic za darmo – pamiętaj, że dane to wartość, za którą należy coś zaoferować. To tak zwany lead magnet, a zatem zachęca czy nagroda, na przykład w postaci bezpłatnego e-booka czy webinaru.
Leady to sposób na zdobycie większej ilości klientów, którzy pozostaną z Tobą na dobre. Musisz jednak wiedzieć, jak je pozyskiwać. Więcej na temat lead generation dowiesz się z tego artykułu: https://adnext.pl/baza-wiedzy/lead-generation/.