A czym wyróżnia się High School of New Media?

High School of New Media jest innowacyjnym projektem, który powstał w odpowiedzi na coraz bardziej widoczną na rynku potrzebę zdobywania wiedzy i rozwoju wśród młodych ludzi. Niestety, obecne na rynku możliwości nie spełniają ich potrzeb. Swoją wiedzę pozyskują z książek, blogosfery czy artykułów w internecie. Dlatego postanowiliśmy wyjść im naprzeciw i dostarczyć zarówno wiedzy, umiejętności, jak i praktyki. Już od października ruszają zajęcia, a absolwenci będą mieli możliwość zdobycia niepowtarzalnego doświadczenia w pierwszym butiku kreatywnym tworzonym przez młodych dla młodych – HIGH. Chcemy pomóc wydobyć tkwiący w młodych potencjał, który tkwi w nich bez względu na wiek, dlatego nie ustaliliśmy dolnej granicy wiekowej. Tematyka zajęć jest bardzo różnorodna i dotyczy zarówno wiedzy fundamentalnej z zakresu marketingu, jak i zdobywania jej na polu nowych technologii, rozwijania startup’ów, wirtualnej rzeczywistości, czy tworzenia filmów 360 stopni. Stawiamy na innowacje, wiedzę, której nasi uczestnicy nie znajdą w książkach.

Szkoła działa w Katowicach, skąd decyzja o takiej lokalizacji? 

Górnośląski Okręg Przemysłowy to gęsto zaludniony obszar uzależniony od przemysłu energetycznego i wydobywczego. Skupia w sobie kilkanaście usytuowanych blisko siebie miast, dla których podstawę rozwoju stanowią złoża węgla kamiennego. Ze względu na przemysłowy charakter tego regionu, wielopokoleniową pracę dla przemysłu górniczego, hutniczego, transportowego oraz podział administracyjny, okręg przez lata nie był nastawiony na wykształcenie młodych ludzi w kierunku nowych technologii, które są obecnie bardzo pożądane na przez pracodawców. Na Śląsku swoje siedziby otwierają kolejne duże korporacje. Niestety przez lata branża nowych mediów nie miała możliwości rozwinąć się tu tak jak w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku. Powoduje to sytuację, w której młodzi ludzie nie znajdują zatrudnienia w dużych, międzynarodowych firmach, działających w obszarze marketingu, social mediów, internetu i nowych technologii. Dlatego postanowiliśmy wydobyć ogromny potencjał tego regionu i mieszkających w nim ludzi.

Czy w planach jest otwarcie oddziałów w innych miastach?

Tak, w planach mamy również otwarcie oddziałów w innych miastach Polski, ale na dzień dzisiejszy niech pozostanie to naszą słodką tajemnicą.

Stawiamy na innowacje i wiedzę,

której nasi uczestnicy nie znajdą w książkach

School of New Media opiera się na trzech filarach: Wiedzy, Więzi i Wygody. Takie zasady są wyjściem naprzeciw potrzebom współczesnego słuchacza, dla którego edukacja to część stylu życia? Słuchacze nie chcą tylko uzyskać wiedzy, ale chcą też mieć możliwość wejścia w bliższe relacje, pozwalające na wymianę doświadczeń, a dodatkowo mieć możliwość wyboru tego, czego i za ile chcą się uczyć?

Dokładnie tak, współczesny odbiorca szkoleń, konferencji czy warsztatów, to nie tylko bierny słuchacz, ale osoba, która aktywnie chce włączyć się i uczestniczyć w przeprowadzanych zajęciach. Nie może obyć się również bez networkingu, który obecnie jest nieodłącznym elementem tego typu wydarzeń czy spotkań. Uczestnicy chcą poznać nowe osoby, wymienić się doświadczeniami, ale również nawiązać relacje biznesowe czy pozyskać partnera zawodowego. School of New Media przykłada niezwykłą wagę do tego, aby zajęcia były prowadzone ze skierowaniem na uczestnika, jego potrzeby, wartości i chęć dzielenia się przemyśleniami. Dokładamy starań aby podczas każdego wykładu bariera oddzielająca od zawsze wykładowcę od uczniów przestała istnieć. Wszyscy są na równym poziomie, witają się radosnym “cześć, cześć” i mają kumpelskie relacje, dzięki którym każdy na sali czuje się komfortowo.

Dawid Pacha 4