O ile nie wróciłeś właśnie z trwającej 10 lat wycieczki w dzicz, zapewne posiadasz komputer i telefon, z którymi niechętnie się rozstajesz. Technologia wciąga nas i poświęcamy jej wiele czasu. Najwyższa pora odwrócić sytuację! Zobacz, jak można wykorzystać technologię do swoich celów, by efektywnie organizować czas i zwiększyć produktywność swojej pracy. Cokolwiek robisz – pracujesz, studiujesz czy zarządzasz domem – te aplikacje odmienią Twoje życie!

1. RescueTime – pilnuj swojego czasu

Czy wiesz ile czasu poświęcasz na aktywności w internecie? Możesz być zaskoczony raportem, który przyniesie ci RescueTime. Ta aplikacja śledzi zakładki, które otwierasz i czas, który przeznaczasz na przeglądanie poszczególnych witryn. Zawiera praktyczne opcje, takie jak tymczasowe blokowanie stron czy alarm z powiadomieniem, że dana aktywność trwa dłużej niż chciałeś.

2. Evernote – zapisz zanim zapomnisz

Ta aplikacja może okazać się szczególnie przydatna dla studentów, którzy piszą prace naukowe. Pozwala na zapisywanie tekstów, dokumentów, obrazów. Raz zapisana notatka może być odczytana na wszystkich Twoich urządzeniach mobilnych. Co ciekawe, z pomocą Evernote możesz także przeszukiwać pismo odręczne! Pisanie pracy być może nigdy nie było takie łatwe. Pomysły, wycinki książek, notatki z zajęć – teraz możesz mieć wszystko w jednym miejscu.

3. Focus booster – prokrastynacja do kosza!

Focus booster opiera się na technice pomodoro, której nazwa wywodzi się od kształtu kuchennego czasomierza. Sztuczka polega na tym, aby przez określony czas maksymalnie skupić się na konkretnej aktywności i niczym się nie rozproszyć. Stoper odmierza czas Twojej pracy, a narzędzia raportujące pomogą ci zwizualizować postęp.

4. Remember the milk – nowoczesna przypominajka

Byłeś kiedyś w sytuacji, kiedy miałeś tak dużo do zrobienia, że nie wiadomo od czego zacząć? Ta aplikacja pozwala na szybkie tworzenie zadań do wykonania. Posiada wiele praktycznych funkcji – ustawianie priorytetu dla danego zadania, terminu jego wykonania, tagów i wiele innych. Remember the milk przypomni Ci o wszystkim, gdziekolwiek jesteś – za pomocą smsa, maila czy twittera. Jest kompatybilna z innymi narzędziami (np. Gmail, Evernote). Dzięki niej możesz tworzyć nieskończoną ilość list, opisaną etykietami i rozbijać zadania na podzadania.

5. Pocket – przejrzyj to później

Potrzebujesz sprawdzić coś w sieci, to powinno zająć sekundę. Twój wzrok przykuwa interesujący tytuł lub link i… przepadłeś na kolejne 30 minut. Brzmi znajomo? Aplikacja Pocket rozwiązuje ten problem – pozwalając na zapisanie artykułów, filmów i wszelkich innych treści do późniejszego odczytania. Możesz wrócić do zapisanej treści nawet w trybie offline!

6. Wunderlist – zarządzaj zadaniami

Aplikacja, która pozwoli Ci na stworzenie listy zadań i wygodne dzielenie się nią z innymi użytkownikami. Świetnie sprawdza się np. podczas realizacji studenckich projektów, kiedy wspólnie tworzycie całość, ale każdy jest odpowiedzialny za swoją część. Wunderlist pozwala przypisywać poszczególne zadania użytkownikom. Jest też dobrym komunikatorem – dzięki opcji komentarzy każdy może podzielić się opinią.

7. Trello – kontroluj działania

Trello to proste narzędzie, dzięki któremu stworzysz przejrzystą listę zadań. Przykładowo, możesz podzielić swoją listę na trzy kolumny – rzeczy do zrobienia, zadania w trakcie zrobienia i zadania zrobione. Widząc, jak rośnie kolumna wykonanych zadań z pewnością wzmocni się Twoja motywacja. Dodatkowo, możesz udostępniać zadania innym użytkownikom, załączać pliki z Google Drive i Dropboxa oraz komentować poszczególne aktywności.