Rząd i jego obowiązki wobec społeczeństwa

Istnieje wiele naglących spraw, które powinny zostać objęte wsparciem swoich liderów.

Jedne dotyczą ludzkiego zdrowia i życia, inne rozbudowy infrastruktury bądź gałęzi gospodarczych, jednakże państwa nie tworzą teorie i obietnice bez pokrycia, asfalt, czy budynki.

Państwo jest odzwierciedleniem swojego społeczeństwa, ludzi którzy chcą czuć się bezpiecznie w jego granicach i żyć godnie w zgodzie i przyjaźni z innymi.

Jeśli żadna recepta nie przynosi pożądanego skutku, a ludzie walczą z rzeczywistością dnia codziennego, jeżeli narastająca w nich bezradność oraz gniew obracają się przeciwko nim samym, jest to znak, że należy podjąć decyzję, której skutki zaprocentują za kilkanaście lat pewnym sukcesem.

Prawidłowa i zrównoważona praca u podstaw jest tą ideą i długoterminowym planem „uzdrawiania” naszego kraju, która w obecnej sytuacji nie powinna pozostawiać naszym liderom pola do negocjacji i dalszych bezproduktywnych dyskusji.

[1] „Rola organizacji pozarządowych w realizacji celów wynikających ze Strategii Lizbońskiej”, Beata Przyblska – Maszner

[2]Nauka dla wiedzy – recepta na lepsze jutro.”

[3] http://www.pragfoundation.net/concept/what-is-knowledge-society

[4] „A short history of educational reform in Finland”Pasi Sahlberg – http://pdfsb.com/readonline/5a315a416641702b575878364358566d56413d3d-5154821

[5] “The Secret to Finland’s Success: Educating Teachers” – http://edpolicy.stanford.edu/sites/default/files/publications/secret-finland%E2%80%99s-success-educating-teachers.pdf

[6] “Finland: A Non-Competitive Education for a Competitive Economy”

[7] “Amendments and additions to the national core curriculum for basic education” – http://www.oph.fi/download/132551_amendments_and_additions_to_national_core_curriculum_basic_education.pdf

[8] Indyvidual education and 4Rs, źródło: http://www.ascd.org/ASCD/pdf/journals/ed_lead/el_199009_evans.pdf – data dost. 29.06.2013

[9] Changes in Nordic Teaching Practices: From individualised teaching to the teaching of individuals

Ingrid Carlgrena*, Kirsti Kletteb, Sigurjo´n My´rdalc, Karsten Schnackd and Hannu Simolae

[10] Edukacja Globalna – klucz do zrozumienia i akceptacji, Piotr Bińczak, źródło:

http://www.piotrbinczak.blogspot.de/2013/06/edukacja-klucz-do-wolnosci-cz6.html – data dost. 30.06.2013

[11] „Pedagogy for Economic Competitiveness and Sustainable Development” – http://pasisahlberg.com/wp-content/uploads/2013/01/EJE-Pedagogy-for-competitiveness-2010.pdf

[12] “Teacher Education in Finland: Knowledge Building in the Chemistry and Physics Teacher Education Programme at Helsinki University”

[13] Future Policy Issues in Finland – ““The Secret to Finland’s Success: Educating Teachers”

[14] “LEARNING AND COMPETENCE 2020 Strategy of the Finnish National Board of Education (FNBE)” – http://www.oph.fi/download/135542_learning_and_competence_2020.pdf

[15] „Pedagogy for Economic Competitiveness and Sustainable Development” – http://pasisahlberg.com/wp-content/uploads/2013/01/EJE-Pedagogy-for-competitiveness-2010.pdf

[16] „On central dimensions of teacher education – a Finnish perspective”