Wirtualna Rzeczywistość jako idea nie jest niczym nowym. Już w latach 90 próbowano tworzyć pierwsze, toporne z dzisiejszej perspektywy urządzenia, które miały przenosić użytkowników do innego świata w sferze wizualnej. Jednak dopiero dzisiejsza technologia pozwala zapewnić taki poziom imersji, aby można było mówić o doświadczaniu inne rzeczywistości.
Jest w tym potężny potencjał w sferze rozrywki, ale także edukacji, psychologii, biznesu. Za kilka lat zupełnie powszechnym zjawiskiem będą np. warsztaty prowadzone przy wykorzystaniu VR czy AR w dziedzinie mechaniki, wystąpień publicznych, fizyki itd. Już niedługo aby dokładnie obejrzeć produkt nie będziemy musieli iść do sklepu, wystarczą gogle, dzięki którym obejrzymy go dokładnie z każdej strony. Jeżeli do tego powstanie technologia pozwalająca na przenoszenie dotyku – imersja będzie pełna.
Każda technologia może zostać wykorzystana w dobry lub zły sposób. My wierzymy, że VR zostanie wykorzystany przede wszystkim jako narzędzie umożliwiające ludziom doświadczać, poznawać, odkrywać, eksperymentować, wyrażać siebie.
W Polsce jest już kilka salonów VR. Są to jednak z reguły małe miejsca, które opierają się na udostępnianiu kilku urządzeń. 3 września 2016 roku w Warszawie zostanie otwarte DiscoVR, największe centrum wirtualnej rzeczywistości w kraju. Nie stawia ono wyłącznie na kwestie rozrywki, ale docelowo chce prezentować inne możliwości związane z tą technologią. Już dziś w DiscoVR prezentuje treści, które pozwalają doświadczać inaczej przestrzeni, odwiedzać odległe miejsca czy też abstrakcyjne lokacje.