5. Jakie zachowania chcesz zmienić?
Bez zmiany zachowań nie będzie rezultatów, dlatego musisz nazwać zachowania, które chcesz zmienić w wyniku szkolenia. W naszym przykładowym szkoleniu może to być na przykład: postępowanie zgodnie z nowymi procedurami. Wymień konkretne kluczowe zachowania, których oczekujesz.
6. Jaką wiedzę chcesz przekazać?
Bez wiedzy nie będzie zmiany zachowań. To jest miejsce, w którym określasz zakres tematyczny szkolenia. Na marginesie, najczęściej popełniany błąd w planowaniu profesjonalnych szkoleń polega na tym, że planowanie zaczyna się właśnie w tym miejscu tj. od zakresu szkolenia z pominięciem odpowiedzi na pytania, które znajdują się wyżej.
7. Jakiego nastawienia uczestników oczekujesz?
Dlaczego pracownicy mają chcieć zmienić swoje zachowania? Jakie korzyści zarówno pracownicy, jak i organizacja z tego będą miały? Pomoże ci to dobrać metody szkoleniowe i uwzględnić elementy motywacji i nastawienia w szkoleniu.
8. Jaka forma szkolenia będzie najskuteczniejsza?
Znasz już cele szkolenia, w tym oczekiwane zachowania, wiedzę i nastawienie. Dzięki temu możesz dobrać do nich najskuteczniejszą formę. Możliwe, że w przypadku naszego przykładowego szkolenia z obsługi reklamacji, szkolenie powinno się składać z części e-learningowej, w której skupiasz się na wiedzy oraz części warsztatowej, w której skupiasz się na ćwiczeniu zachowań i komunikacji z klientem.