Na jakie inne potrzeby współczesnego świata, rynku edukacji i rynku pracy odpowiada School Of New Media?

Przede wszystkim istotne jest tutaj zorientowanie szkoły na szybko zmieniające się środowisko, rynek, a także potrzeby społeczeństwa w zakresie rozwoju i zdobywania wiedzy. Współczesny świat zmienia się tak szybko, że często ciężko nadążyć za zasypującymi nas zewsząd nowinkami, aplikacjami czy aktualizacjami, które z dnia na dzień odchodzą do lamusa. Wykładowcy w SONM zawsze przekazują tylko aktualną wiedzę, która przed przekazaniem jej uczestnikom zajęć zderza się z rzeczywistością, tak aby wydobyć z niej tylko to co aktualne i praktycznie użyteczne.

Chcemy szczególną uwagę zwrócić na Generację Z, która bardziej niż jakiekolwiek pokolenie do tej pory przygotowana jest na cyfrową rewolucję, ponieważ dorastała w towarzystwie nowoczesnych technologii dostarczanych przez firmy takie jak Apple, Facebook czy Google. Już od najmłodszych lat pokolenie Zetów rzucone było na głęboką wodę, a jego cechą charakterystyczną jest rozumienie internetu oraz wszechstronnego dostępu do informacji. Naszym celem jest przede wszystkim odpowiedź na bardzo jasno sprecyzowane, a co najważniejsze racjonalne oczekiwania tych młodych ludzi, którzy wśród gąszczu informacji poszukują narzędzi potrzebnych do osiągania kolejnych celów na ich ścieżce zawodowej.

Jak wyglądać będzie projekt finansowania stypendiów naukowych dla uczniów i studentów przy współpracy z biznesem?

Program stypendialny dla uczniów i studentów, został stworzony po to, by dać możliwość rozwoju zarówno naszym uczestnikom, jak również współpracującym z nami firmom.

Na jakiej zasadzie będzie to działać i kiedy rusza projekt?

Na rynku istnieje mnóstwo potencjalnie zainteresowanych firm, które w swoich szeregach chcą posiadać osoby młode, wykwalifikowane, posiadające praktyczne doświadczenie oraz narzędzia, których są w stanie umiejętnie używać. Aby taką osobę znaleźć, potrzebne są nie raz tygodnie poszukiwań, które czasem również nie przynoszą efektu. W ramach High School of New Media uruchomiliśmy program stypendialny, który ma za zadanie ułatwić osiągnięcie tego celu, przy obopólnych korzyściach – firmy i uczestnika. Poszukująca ambitnych i zaangażowanych osób firma, tworzy z nami aplikację stypendialną, na podstawie której wyłaniamy wybraną ilość najbardziej odpowiednich dla jej profilu osób. Osoby te po przejściu kreatywnej rekrutacji do programu, opartej na ich pomysłowości i zaangażowaniu, uczęszczają na zajęcia podczas całego semestru High School of New Media, który został im sfinansowany przez wybraną firmę. Następnie po zakończeniu edukacji i ukończeniu semestru, wybrane osoby podejmują praktykę, staż, a następnie pracę w firmie, która zdecydowała się na uczestnictwo w programie stypendialnym. High School of New Media rusza już w październiku.

Kto będzie mógł wziąć udział w tym programie i co dzięki temu zyska?

W programie stypendialnym biorą udział młode osoby, chcące być marketing ninja – strategicznie zarządzające swoją karierą, pełne pasji i zaangażowania, wiedzące, że dzięki High School of New Media każda droga, którą wybiorą, będzie dla nich prosta, jak również zainteresowane firmy zarówno lokalne, ogólnopolskie jak i globalne. Jednostki, z którymi chcemy podjąć współpracę powinny być zainteresowane wsparciem edukacji młodych osób, ale również świadome dużej wartości, jaka wynika z pozyskania pracowników z konkretnym zasobem umiejętności i wiedzy z obszaru marketingu internetowego i pochodnych.

Korzyści wynikające ze współpracy odnosi zarówno firma, która zyskuje nowego, zaangażowanego pracownika z konkretną wiedzą, umiejętnościami i możliwością praktycznego ich zastosowania. Zyskuje również uczestnik, który dzięki wsparciu firmy otrzymuje możliwość nabycia niezbędnej wiedzy, rozwoju osobistego, a następnie zdobycia doświadczenia, które pomoże mu rozwinąć się na drodze swojej ścieżki zawodowej.

Dawid Pacha 5