Porada 10. Podsumowanie

Coaching nie stanowi panaceum. Nie rozwiąże wszystkich problemów, które stoją przed szefem. Skutkiem niewdrożenia coachingu narzędziowego jest brak transferu wiedzy w zespole, spadek motywacji i krótka ławka rezerwowych, którzy mogliby pomóc szefowi w osiąganiu celów.

 

Powyższy materiał jest fragmentem książki dla menedżerów „Szef w roli Coacha” autorstwa Roberta Zycha i Wojciecha Badury

ROBERT ZYCHRobert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca‑Cola Bottlers. Od 1997 roku razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH. Jest autorem książek “Gen sprzedawcy” oraz “Lider sprzedaży”. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach w zakresie sprzedaży skierowanych do dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl.

 

Wojciech BaduraWojciech Badura — urodzony w 1967 roku, trener, coach niezrzeszony i okazjonalnie wykładowca na wyższej uczelni. Prywatnie wielki pasjonat gór, narciarstwa pozatrasowego i biegów ultramaratońskich. Swoją przygodę z coachingiem rozpoczął na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Pracując w zagranicznej korporacji, próbował pionierskimi metodami przeszczepić na grunt polski założenia tej metody pracy z ludźmi. Działania te nie zawsze spotykały się z aprobatą jego podopiecznych, choć niewątpliwie przyczyniły się do pogłębionej analizy coachingu jako zjawiska praktycznego i możliwego do zastosowania w każdej organizacji. Nie trzymając się kurczowo żadnej z doktryn, pasję do relacji coachingowych realizuje z powodzeniem do dzisiaj w grupie szkoleniowej Kontrakt OSH. Pomaga swoim klientom w doskonaleniu umiejętności handlowych, menedżerskich i trenerskich, zresztą nie tylko za pomocą coachingu. Jest zwolennikiem rzadko podejmowanej w mediach koncepcji pracy coachingowej z dziećmi i entuzjastą tego typu podejścia do najmłodszych.